У перекладі з італійського "портфоліо" означає "тека з документами". Але що таке портфоліо насправді? Є безліч визначень, одним з яких є:
Головне призначення портфоліо - продемонструвати найбільш значущі результати практичної діяльності для оцінки своєї професійної компетенції, такі як реалізовані проекти, участі в олімпіадах і конкурсах, проведені педагогом дослідження.
Види портфоліо вчителя
Деякі автори у своїх статтях про електронне портфоліо вчителя виділяють кілька видів портфоліо:
- Портфоліо досягнень - в цьому випадку найбільший наголос слід зробити на документах які підтверджують успіхи Вашої діяльності.
- Презентаційне портфоліо - необхідний при працевлаштуванні на нове місце роботи, особливо у тих випадках, коли заробітна плата призначається за підсумками співбесіди.
- Тематичне портфоліо - у цьому варіанті наголоси розміщуються на тематично відокремлених творчих роботах у різних сферах діяльності.
- Комплексне портфоліо - об'єднує в собі перелічені вище види портфоліо і придатний для презентації портфоліо вчителя школи.
Структура портфоліо вчителя
1. Загальні відомості про вчителя
ПІБ
Прізвище, ім'я та по-батькові мають бути позначені яскраво і чітко, що б з перших секунд перегляду сайту вчителя або паперового портфоліо вони добре запам'яталися. ПІБ має бути прописаний досить великим, гарним, добре читаним шрифтом. Помилкою багатьох є "занадто" красивий шрифт із зайвими завитками. Деякі педагоги вважають, що чим більш витонченим буде шрифт, тим більш очевидне їх вміння користуватися комп'ютером. Це не так. Подібні написи нечитабельні і демонструють повну відсутність смаку. Не потрібно псувати враження про Вас із початку. Зробіть іншим чином - намагайтеся створити чітку асоціацію між ПІБ і всім іншим, що говорить про Вас. Підберіть хороший шрифт і колір, тоді з'явиться шанс, що портфоліо викличе позитивні емоції, а його автор не залишиться безіменним.
Пам'ятайте! Ваше ПІБ - це ваш логотип!
Рік народження
Потрібно його вказувати чи ні - питання суперечливе. Якщо Ваше портфоліо являє собою сухий набір фактів і куций табличний опис діяльності, накшталт довідки міськвиконкому соціалістичних часів, то будь ласка - вказуйте рік народження. Це буде гарним доповненням поганого портфоліо.
Інший варіант - розмістити поруч з ПІБ власну фотографію. Саме фотокартка розповість про Ваш вік. Крім того, вона продемонструє Вашу привабливість і красу. А це, погодьтеся, важливо!
Освіта
У цьому розділі потрібно вказати свою основну спеціальність і кваліфікацію за дипломом. Якщо у Вас кілька дипломів, то всіх їх треба перерахувати.
Трудовий і педагогічний стаж роботи
Цей розділ наче відображає Ваш стан на кар'єрних сходах педагога. Не забувайте оновлювати цей розділ! Тут потрібно перерахувати всі навчальні заклади, в яких Вам доводилося працювати. Цей розділ один з найбільш важливих, оскільки демонструє педагогічний досвід і його різноманітність, а це один з ключових параметрів оцінки діяльності вчителя.
Підвищення кваліфікації
У цьому розділі вказуються курси, семінари в яких вам вдалося взяти участь або проявити себе. Можливо, Ви були організатором подібних курсів або семінарів - це також варто відзначити. Якщо курси не були пов'язані з професією педагога (із суміжних областей), то про них все одно варто згадати. Більш докладно опишіть найбільш значимі епізоди з усієї практики підвищення кваліфікації (де і коли прослухані курси, їх проблематика).
Нагороди, грамоти, листи подяки
Цей розділ дозволяє судити про процес індивідуального розвитку педагога. У ньому можна писати все! Головна порада - розміщувати нагороди, грамоти та листи подяки слід у порядку значимості. Останні рядки розділу зазвичай отримують менше уваги, тому намагайтеся найбільш вагоме розмістити під № 1.
Копії документів
Цей розділ найбільш важливий для паперового портфоліо. Роздрукуйте копії документів, що підтверджують наявність дипломів, наукових ступенів, почесних звань, нагород, грамот і листів подяки.
Для електронного портфоліо все простіше. Розмістіть скан-копії документів в окремій теці на Вашому сайті вчителя, а в розділах "Освіта" і "Підвищення кваліфікації" рядки з описом дипломів зробіть у вигляді гіперпосилань таким чином, що б при натисканні на них, відкривалися збережені зображення Ваших атестатів та інших документів.
2. Результати педагогічної діяльності
У цьому розділі мають бути зібрані:
- матеріали, що демонструють результати освоєння учнями освітніх програм і сформованості у них ключових компетентностей з предмету, що викладається;
- порівняльний аналіз діяльності педагогічного працівника за 3 роки на підставі контрольних зрізів, участі вихованців у шкільних та інших олімпіадах, конкурсах;
- результати проміжної та підсумкової атестації учнів;
- відомості про наявність медалістів;
- відомості про вступ до ВНЗ за фахом і т.п.
Матеріали цього розділу мають скласти уявлення про динаміку результатів педагогічної діяльності вчителя що атестується.
3. Науково-методична діяльність
До цього розділу відносяться методичні матеріали, які свідчать про професіоналізм педагога:
- обгрунтування вибору освітньої програми і комплекту навчально-методичної літератури;
- обгрунтування вибору освітніх технологій, що використовуються;
- обгрунтування застосування у своїй практиці тих чи інших засобів педагогічної діагностики для оцінки освітніх результатів;
- використання інформаційно-комунікативних технологій в освітньому процесі, технологій навчання дітей з проблемами розвитку і т. п.;
- робота в методичному об'єднанні, співпраця з районним методичним центром, ВНЗ та іншими установами;
- Участь у професійних і творчих педагогічних конкурсах
- участь у методичних і предметних тижнях;
- організація та проведення семінарів, "круглих столів", майстер-класів тощо;
- проведення наукових досліджень;
- розробка авторських програм;
- написання рукописів кандидатської або докторської дисертації;
- підготовка творчого звіту, реферату, доповіді, статті;
4. Позаурочна діяльність з предмету
Розділ має містити наступні документи:
- перелік творчих робіт, рефератів, навчально-дослідних робіт, проектів, виконаних учнями з предмета;
- список переможців олімпіад, конкурсів, змагань, інтелектуальних марафонів та ін;
- сценарії позакласних заходів, фотографії і відеокасети із записом проведених заходів (виставки, предметні екскурсії, КВК, брейн-рінги тощо);
- програми роботи гуртків та факультативів
- інші документи.
5. Навчально-матеріальна база
У цьому розділі міститься виписка з паспорту навчального кабінету (при його наявності):
- перелік словників та іншої довідкової літератури з предмету;
- перелік наочних посібників (макети, таблиці, схеми, ілюстрації, портрети та ін);
- наявність технічних засобів навчання (телевізор, відеомагнітофон, музичний центр, діапроектор тощо);
- наявність комп'ютера та комп'ютерних засобів навчання (програм віртуального експерименту, контролю знань, мультимедійні підручники і т. п.);
- аудіо- та відеопосібники;
- наявність дидактичного матеріалу, збірників задач, вправ, прикладів рефератів й творів і т. п.;
- вимірювачі якості навченості учнів;
- інші документи за бажанням вчителя.
0 коммент.:
Дописати коментар