Таку інформацію учитель може розміщувати у себе у блозі |
Стрімкий розвиток інформаційних технологій – прогресивна реалія сьогодення, яка так чи інакше є дотичною до усіх сфер життя. Прискорення темпу життя, збільшення обсягу інформації, що впливає на сучасну людину, потребує від неї вміння швидко знаходити необхідне рішення, використовуючи для цього пошукові методи, користуючись великою кількістю різноманітних джерел інформації. У зв’язку з цим серед традиційних форм і методик навчання у педагогічній практиці все частіше використовуються інтерактивні технології. Ця затребуваність пояснюється тим, що таке навчання спрямоване на підвищення пізнавальної активності учнів, посилення діяльнісного підходу в навчанні та реалізацію спільної діяльності, націленої на кооперативну обробку навчальної інформації з виробленням нових знань особисто кожним в оптимальному лише для нього режимі.
Інформатизація навчального процесу – це процес підготовки та передачі інформації учням, основним засобом здійснення якого є комп’ютер, який в силу своєї універсальності допомагає ефективно вирішити завдання розвитку особистості учня, прискорює процес оволодіння ним навчальним матеріалом, створює умови для здійснення дитиною самоконтролю при вирішенні навчальних завдань, розширює інформаційний простір навколо учня, надаючи йому право вибору джерела навчальної інформації. До того ж, це досидь потужний інструмент, що підвищує мотивацію навчальної діяльності учня, який сьогодні в мережі Інтернет орієнтується подекуди навіть краще за дорослих. Учитель не може залишатися осторонь, адже одним із ключових компонентів професійної компетентності сучасного вчителя є інформаційна компетенція. Оскільки інформаційний простір сьогодні безмежний, вчитель часто дає учням завдання, що передбачає пошук інформації у всесвітній павутині. Даючи завдання, яке передбачає користування ресурсами мережі Інтернет, слід враховувати, що, користуючись пошуковими сервісами, дитина під час пошуку інформації неодмінно зіштовхнеться з великою кількість небажаної інформації, чи інформації, яка відволікатиме увагу учня від певної теми (особливо при користуванні поза межами школи). Саме на це розраховують численні реклами, заклики до ігор, спливаючі банери, на яких дітей запрошують до спілкування. Тому вважаю, що вчитель повинен учнів спрямувати, яким шляхом піти, щоб дитина не «блукала», а чітко «йшла» у пошуку необхідної інформації. Це можна забезпечити, даючи конкретні адреси сайтів, на яких викладена потрібна інформація, а також завдання може реалізувати ведення вчителем освітнього блогу. Слово "блог" порівняно недавно отримало поширення серед учителів. До цього воно було популярним серед інших вікових та професійних груп. Сьогодні в інтернет-середовищі велику популярність набуває використання блог-технологій (веб-журнал, або блог, «мережевий журнал подій»), які дозволяють здійснювати швидку і доступну публікацію в Інтернеті різних даних (фото, графіка, презентації, відеоматеріали, публікації, таблиці...), організовувати віртуальні спільноти (за інтересами) для інтерактивного спілкування користувачів.
Професійні учительські блоги отримали поширення не так давно. Можна навіть сказати, що вони лише зароджуються… Цей спосіб взаємодії вчителя і учня в мережі порівняно новий і для багатьох є незвичним. Ось уже протягом року я використовую блог в якості середовища мережевого спілкування для навчання та роботи класного керівника.
За час використання зрозуміла, що великий комунікаційний потенціал і можливості, надані блог-технологіями, дозволяють по-новому підійти до вирішення таких питань організації навчання, як:
· здійснення спільної роботи під наглядом модератора (вчителя), що істотно розширює ефективність групової навчальної діяльності;
· можливість побудувати освітній маршрут для учнів (створення посилань на потрібні сайти) з метою формування інформаційної культури учнів;
· організація особистого інформаційного простору вчителя і учнів, в якому підсумовуються всі документи та повідомлення, які зберігаються в одному місці (для вчителя це своєрідна тека із збереженням потрібної інформації, яка поступово накопичується);
· забезпечення оперативного та надійного зв'язку між учнем і вчителем для вирішення питань, отримання відповідей, обговорення поточних проблем і організаційних моментів;
· зручність додавання, читання та пошуку потрібних повідомлень дає можливість для розгортання конструктивних дискусій, які є невід'ємною частиною педагогічного процесу;
· надання учням можливостей для обміну інформацією один з одним для самостійної роботи та взаємонавчання;
Отож, підсумовуючи сказане вище, хочу зазначити, що у своїй діяльності я використовую блог для:
· перегляду з учнями навчальних відеофільмів, екранізацій творів, відеоуроків;
· розширення можливостей використання наочних матеріалів;
· публікації анкет, опитування, онлайн-тестів, різноманітних слайд шоу, репортажів про життя класу чи на уроці;
· висвітлення рекомендацій для учнів щодо вивчення тих чи інших тем;
· обміну корисними посиланнями на ресурси Інтернет;
· обміну знаннями з ІКТ (з колегами)…
Що ж натомість отримує вчитель, адже ведення блогу – справа, що потребує часу, якого і так не вистачає? Частина відповідей на це питання:
· роблячи записи у блозі, ми вдосконалюємо культуру писемного мовлення;
· цікавлячись новинками учительської спільноти, ми розширюємо власний світогляд;
· цитуючи інших учителів, ми переймаємо краще, що у них є;
· підтримуючи (шляхом читання і коментування) блоги колег, ми сприяємо утворенню професійної учительської спільноти в Мережі;
· використовуючи нові веб-інструменти, ми безперервно вдосконалюємо свої ІКТ-навички.
Сьогодні популярність блогів, у тому числі освітніх, зумовлена двома головними обставинами: по-перше, публікувати інформацію в Інтернеті за допомогою блогів досить легко — фактично, створення нового посту (запис на сторінці в Інтернеті) зводиться до набирання тексту у відповідному полі та відправки його на сервер шляхом натисканням кнопки «Публікувати» (англ. англ. - Publish) або подібної. Після цього пост зберігається на сервері, який автоматично формує веб-сторінки, різні посилання, додає стиль форматування тощо. Тому користуватися блогом не важче, ніж простим текстовим редактором. Друга причина – це миттєва доступність в Інтернеті опублікованої інформації. В мережі існують декілька безкоштовних блогових платформ (наприклад Wordpress, Blogspot, Livejournal), де будь-хто може зареєструватися та вести свій блог. Блоги періодично скануються Інтернет-пошуковиками, такими як Google, Yahoo!, та ін. Мій особистий блог розміщено на платформі Blogspot (не є рекламою). Саме з цих характеристик – мобільності та доступності блогів - випливає їх визначна роль у творенні інформаційного суспільства, комунікації та обговоренні будь-яких ідей поміж людьми.
Найвищою винагородою для учителя, безперечно, є авторитет серед учнів, бачення того, що діти мають бажання творити, прагнуть поділитися надбаннями з іншими. Маю учнів, які виявили бажання мати власні проекти, звернулися за допомогою по створенню блогу. Це учні, небайдужі до слова, мають певний творчий доробок. Створюючи свої тексти, за власним бажанням, а не з примусу, вони засвоюють різні літературні жанри. Помітила, що для учнів, які працюють у відкритій мережі, прагнення до грамотності стає особистим питанням, і сприяє цьому, на мій погляд, саме фактор публічності створюваних текстів. Та головне, що літературний блог, відкритий учнем, стає кроком до самовираження у самостійному авторстві!
Не секрет, що кожен учитель вважає свій предмет важливим і цікавим. Не є секретом, що учні можуть вважати інакше. То чому ж не скористатися новим (додатковим) інструментом для підвищення зацікавленості вашим предметом? Розміщуйте в своєму блозі цікаві матеріали, корисні посилання, інтерактивні тести; створюйте колекцію навчальних матеріалів, відеоуроків; організуйте онлайн роботу; просто розширте межі вашого спілкування з учнями, колегами!
0 коммент.:
Дописати коментар