Література 7 клас

Після закінчення вивчення теми: 
Учень (учениця):
- пояснює, що головним героєм давньоруських билин є богатир, патріот своєї землі, захисник слабких і ображених;
- доводить прикладами з тексту, що в билинах оспівується почуття власної гідності людини;
- виразно читає і аналізує давньоруську билину.
  Після закінчення вивчення теми: 
- розповідає про шляхетного розбійника Робіна Гуда, захисника бідних і ображених людей;
- визначає і підтверджує цитатами з балади риси характеру Робіна Гуда: сміливість, шляхетність, почуття власної гідності та справедливості тощо;
- виразно читає і аналізує англійську народну баладу про Робіна Гуда;
- висловлює особисте ставлення до проблем, що порушуються в баладі, аргументує свою точку зору прикладами і цитатами з тексту.

Після закінчення вивчення теми: 
Учень виразно читає та аналізує середньовічну сербську баладу (епічну пісню) “Смерть матері Юговичів”, звертаючи увагу на її напружений драматизм, трагічний сюжет, традиційний епічний мотив; вживання повторів, символіку чисел, монологи-звертання матері тощо. Дає визначення поняття фольклорна балада.

Після закінчення вивчення теми:
- характеризує поведінку Кунігунди і Деларжа;
- висловлює особисте ставлення до проблем, що порушуються в баладі, аргументує свою точку зору прикладами і цитатами з тексту;
- виразно читає і аналізує баладу “Рукавичка”


Після закінчення вивчення теми:

- виразно читає (в тому числі в особах: “від імені” батька, сина й вільшаного короля) баладу “Вільшаний король” і аналізує її, звертаючи увагу на співіснування, переплетіння в ній реального (батько з сином у лісі, вітер, шум дерев) і фантастичного (вільшаний король, його доньки і т. д.) світів;
- визначає головну думку твору, різні варіанти її інтерпретації, а саме: за страхом хлопчика, його мареннями криється: а) одвічна боротьба життя зі смертю; б) зіткнення романтичного (фантастичного) та реалістичного світосприйняття;
- висловлює особисте ставлення до проблем, що порушуються в баладах, аргументуючи свою точку зору прикладами і цитатами з тексту.


Після закінчення вивчення теми:

- розповідає, що в основу “Пісні про віщого Олега” лягла давня легенда про смерть київського князя від свого коня;
- згадує вступ до поеми “Руслан і Людмила” (5 клас);
- робить висновок про зацікавленість Пушкіна історією Київської Русі;
- виразно читає і аналізує “Пісню про віщого Олега”.
 

Після закінчення вивчення теми:
- розповідає про історичне тло балади (боротьба піктів проти іноземних загарбників);
- висловлює власне судження про поведінку старого пікта, який пожертвував сином і власним життям, але не відкрив іноземцям таємниці верескового меду;
- виразно читає і аналізує баладу Р. Л. Стівенсона “Вересковий мед”.


Після закінчення вивчення теми:

- виразно читає баладу “Альпухара” і аналізує її, звертаючи увагу на історичну основу твору (події реконкісти в Іспанії) та її художнє переосмислення (зміщення звичних акцентів: маври — загарбники, іспанці — борці за визволення, переплетіння вигадки і правди), силу духу Альманзора — короля мусульманського, психологізм (неприваблива поведінка приречених іспанців “бенкет між трупів”, “здобич паюють, поділюють бранців” та ін.), використання художніх засобів тощо;
- знаходить у тексті антитези (“смерть чи покора”, “вмер, смiючись”), епітети (сміх жахливий, пекельний, страшний), метафори (“п’ють, утопаючи в винах”, “сміхом вуста зазміїлись”) і пояснює їх роль в образній системі твору;
- висловлює особисте ставлення до проблем, що піднімаються в баладах, аргументуючи свою точку зору прикладами і цитатами з тексту.
 
 - дає визначення поняття літературна балада. 

 
  Джонатан Свіфт

Ілюстрований твір


 

Статистика